网页浏览总次数

2010年5月18日星期二

英译歌曲【姑娘我爱你】by 索朗扎西

姑娘我爱你

Girl I love you

长长的头发,黑黑的眼睛,好像在什么地方见过你

Your long ,long wavy hair and dark eyes I see seem to be as if I 'd seen you somewhere before.

山上的格桑花开得好美丽,我要摘一朵亲手送给你

How beautiful the Gesang blossoms are out on the mountains , from where I want to pick one flower to send to you myself .

纯纯的笑容,傻傻的话语,烙印在我心头难忘记

Your honest smile and silly words imprinted in my heart I can’t forget .

头上的采蝶啊飞得好甜蜜,想要对你说我已爱上了你 ,
How sweet these coloured butterflies fly around overhead .I want to tell you that I have fallen in love with you.

让我走进你的世界和你在一起.

Let me into your world to be with you forever.

亲爱的姑娘我爱你,生生世世为你付出一切我也愿意 .

I love you, my dear girl,
I am willing to devote all I have to you for all my life.

没有评论:

发表评论